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sexta-feira, 31 de outubro de 2014

Poder latino en la pantalla chica estadounidense

Programas con artistas hispanos han establecido audiencias fieles
 
Por Servicios Combinados
Gracias al éxito que ha tenido Jane the Virgin, el canal CW ordenó más episodios por lo que la primera temporada tendrá 22 episodios. (IMDB)
Las estrellas de esta nueva temporada de series de televisión en los Estados Unidos, sin duda son latinas. Con dos programas en horario “prime time” protagonizados por actrices latinas han  llegado a la televisión americana para romper con estereotipos.
Por una parte está la serie de la cadena The CW, Jane the Virgin  quien ha sido catalogada por los críticos como el mejor estreno de la temporada de otoño.  Esta adaptación de la telenovela venezolana, “Juana la Virgen” cuenta la historia de una joven aspirante a ser escritora, que queda embarazada por un error médico. Vive con su madre quien la tuvo cuando era adolescente y su abuela religiosa quien solamente habla español.  La serie es protagonizada por Gina Rodríguez, Jaime Camil, Andrea Navedo y la veterana actriz puertorriqueña Ivonne Coll como la abuela de Jane.
El programa ha logrado establecer una audiencia fiel que ha crecido con cada episodio desde su estreno. Según publicó luego de su estreno el portal de internet Entertainment Weekly, Jane the Virgin se convirtió en el “milagro” que el canal CW necesitaba para subir su rating los lunes en la noche. El primer capítulo fue visto por 1.63 millones telespectadores, lo cual aunque tímido fue más de lo esperado.
Gracias al éxito que ha tenido Jane the Virgin, el canal CW ordenó más episodios por lo que la primera temporada tendrá 22 episodios.
Del mismo modo que Jane the Virgin está rompiendo los estereotipos de la mujer latina en la pantalla chica, el programa de comedia del canal ABC Cristela es el primer programa  en los Estados Unidos creado y protagonizado por una mujer latina: la actriz Cristela Alonzo.
La serie sigue la historia de una estudiante de leyes  que a pesar de no congeniar con su familia debe volver a vivir con ésta, tras conseguir  un trabajo “sin paga” como interna en una firma de abogados.  Según expresó la comediante en entrevista con The Associated Press, la historia se basa en su vida quien para efectos del programa decidió cambiar la actuación por  la carrera de leyes. También  cuenta con la participación del puertorriqueño Carlos Ponce y el comediante mexicano Gabriel Iglesias.
Según publicó el periódico El País, los guiones de Alonzo están llenos de referencias a los estereotipos que viven a diario las latinas. Un ejemplo de esto es cuando en el primer episodio de la comedia Cristela es confundida por una rubia adinerada con el personal de limpieza de la firma de abogados donde trabaja.
Así como Jane the Virgin estrenó con fuerza, el capítulo de estreno de Cristela también fue uno exitoso convirtiéndolo en la segunda comedia más vista estrenada esta temporada, según publicó el portal TVline.  La serie fue vista en su noche de estreno por 6.6 millones de televidentes.
Ciertamente tanto como Jane the Virginles brinda a los televidentes latinos dos nuevas heroínas que demuestran las realidades que viven los hispanos hoy en día en los Estados Unidos.

Fuente/Fonte: http://www.elnuevodia.com/poderlatinoenlapantallachicaestadounidense-1881813.html

Jane the Virgin Is the Keeper of This Fall Season

The accidental-pregnancy premise sounds absurd--and it is--but Jane's playful, good-hearted humor makes the unbelievable believable.


The networks, with their vast new fall schedules, are like a species of sea turtle that lays dozens of eggs to perpetuate the species. Some of the eggsnever hatch. Some hatchlings are eaten by sharks. Others scamper to shore and carried off by seagulls. Only a hardy few make it.
Jane’s a Virgin, but Not a Saint. Jane has her reasons for waiting until marriage–guilt, family influence (pro and con), a certain personal cautiousness–but the show doesn’t make her a paragon; she’s just a sharp, complex young woman figuring out how she wants her life to go. She’s still a sexual being. She can be “judgey,” she admits, but she’s not a moralizer, and she’s self-aware of her judginess. The show foregrounds her virginity–it’s in the title, after all–but it doesn’t portray it as either a burden or a crusade.We’re a month into the 2014 season, and so far, Jane the Virgin is my turtle.
The CW series–a comic telenovela about a chaste woman who’s inseminated through a gynecologist’s mistake–had a strong, elegantly constructed pilot, and the luminous Gina Rodriguez was instantly winning as the title character. But a pilot is only a pilot: what’s won me over is that, having seen four episodes (next week’s included), each is as good as or better than the last. Here’s why:
This Show Is Having Fun. There’s a difference between a show being fun, or trying to be–which can sometimes be a forced exercise–and communicating a sense that its makers are having the time of their lives. Jane in its early days has something in common with other fresh, full-of-voice network hours like Scandal and The Good Wife: a sense of play. The rico-suave voiceover and cheeky screen captions bounce commentary off the storylines, and the show gets a particular kick out of visual and dialogue-based twists, as when Jane and her fiance have a conversation seemingly related to having sex for the first time, which takes a weird turn (“I promise it’ll be quick,” he says, “in and out”) until we see he’s accompanied her to an appointment. And the episode-three musical sequence where a guilt-wracked Jane imagines her entire church scolding her for considering losing her virginity–complete with a Clutch Cargo-style solo from a Virgin Mary statue–is one of the great TV moments of 2014.
It’s Culturally Specific. And by that, I don’t just mean, “It’s a show about Latino Americans.” It is, and the diversity’s welcome on TV; but it also has a very particular feel for things like Catholic culture in the 21st century, the generational differences in Jane’s family and her place in all of it. It’s the difference between a show that feels like it takes place in the world, and one that feels like it takes place on a TV set.
It’s a Soap Without Soap Opera Villains. Jane the Virgin is pretty plainly not going to skimp on the telenovela twists–beyond the title predicament, we’ve already seen a guy defenestrated and impaled on an ice sculpture–but it plays them out with characters who react genuinely. There isn’t, so far anyway, much mustache-twirling or vampy scheming, even among the antagonists and competing love interests; there’s a sense that on some level, everyone has good intentions, which makes for more interesting conflict. And the multigenerational dynamic among Jane, her mother and her abuelita is really something: Grandma is showing herself to be more than the pious scold you might have guessed from the opening “flower” scene, while Jane’s cautionary tale of a mom seem, at heart, to genuinely want to do right, even when she seems more like the child in the relationship. It all goes a long way toward making the unbelievable believable.
If you’ve been holding off because the show sounded ludicrously soapy, give Jane a shot. And if you didn’t want to commit for fear of getting your heart broken, good news: The CW has decided to carry the show to term, as it were, with a full season order. Whatever your position on virginity itself, Jane is worth keeping.
Fuente/Fonte: http://time.com/3545682/jane-the-virgin-is-the-keeper-of-this-fall-season/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

quinta-feira, 30 de outubro de 2014

Jaime Camil acompaña a la pequeña Elena a pasear en bicicleta

Mientras Hedi Blavanera se quedó en casa con su pequeño bebé, Jaime salió a dar un paseo con Elena

REDACCIÓN CENTRAL
A pesar de sus compromisos laborales Jaime Camil procura hacerse un espacio para pasar tiempo de calidad con su hija Elena. El actor aprovechó los días que no graba la serie 'Jane The Virgin', en la que participa al lado de su gran amiga Paulina Rubio para salir a dar un paseo con su hija, quien por cierto está aprendiendo a andar en bici.
Jaime y Elena pasaron un día padre e hija, mientras Heidi Balvanera se quedaba en casa a cuidar del pequeño Jaime Camil Jr, quien apenas tiene unas semanas de nacido.
El actor llevó a su primogénita a dar un paseo por el parque, la niña se veía feliz pedaleando su bicicleta blanca, detrás de ellos iba la nana que ayuda a Heidi con el cuidado de sus hijos.
Tras terminar el recorrido, Jaime tomó un descanso y se relajó con un café. Cabe recordar que el actor y su familia actualmente viven en Los Ángeles.


Fuente/Fonte: http://revistacentral.mx/actualidad/celebridades/jaime-camil-acompana-la-pequena-elena-pasear-en-bicicleta

Foto 30/10/2014


quarta-feira, 29 de outubro de 2014

NOEL SCHAJRIS ESTRENÓ EL VIDEO DE “OTRA VEZ” DIRIGIDO POR JAIME CAMIL

respiro
El cantante argentino estrenó a nivel mundial el video del sencillo “Otra Vez”, canción que forma parte de su más reciente material discográfico “Verte Nacer”, el cual lanzó en marzo de este año.
El clip estuvo dirigido por Jaime Camil, y nos cuenta la historia de amor entre unos jóvenes que inician su historia de amor en un café, e inician una historia de amor en un concierto de Noel, quien es testigo de su amor en los momentos más hermosos de la vida de la pareja.
Aquí les dejo el nuevo clip… ¡Para los enamoradoooos!

Fuente/Fonte: http://www.laurag.tv/2014/10/28/sin/

Jane the Virgin’ Is The CW’s Best Show Eve



By introducing telenovela culture, Jane the Virgin allows itself to be taken as satire, even as it genuinely milks outlandish plot points and overblown romantic narratives.
Fall’s best new TV show, Jane the Virgin, is about a 23-year-old virgin whose gynecologist accidentally inseminated her with her boss’ sperm. Unbelievable? Now try to fathom that this genuinely funny, sweet, smart, and wholly original series is a CW production—a network that previously relied exclusively on super sexy supernaturals and an inexplicable Rachel Bilson vehicle in which the adorable actress wears tailored short ensembles to work in a small town Southern medical practice.
Adapted from the Venezuelan telenovela Juana la VirginJane the Virgin has already managed to shine as a jewel in The CW’s pantheon of polished turds by offering diversity—not diversity of species or degree of ab development, but actual diversity.
As befitting its telenovela origins, Jane the Virgin (produced by Electus, owned by IAC, which also owns The Daily Beast) is the story of a Hispanic family living in Miami. More specifically, it’s the story of Jane Villanueva (Gina Rodriguez), a type A goody two shoes who works as a waitress while getting her teaching degree. Jane was raised in a matriarchal family by her hyper-religious grandma and young, aspiring singer single mother. She’s been dating Michael Cordero (Brett), a detective, for two years. She occasionally has to dress up as a mermaid for her gig at a fancy Miami hotel. She wears adorable sundresses, has cute text exchanges with her boyfriend, and loves to eat grilled cheeses and watch telenovelas with her family. As you can surely imagine, our sweet, perfectionist protagonist has no idea that her own life is about to descend into telenovela-style madness (cue suspenseful music and cut to commercial break).
Faster than you can say an Ave Maria, Jane’s gynecologist (who’s also her future baby-daddy’s sister, and who’s currently distracted because she walked in on her wife cheating on her the night before—yeah, that escalated quickly) has accidentally inseminated her with the sperm that was meant for her brother Rafael Solano’s (Justin Baldoni) wife.
The insemination scene is blessedly fast-paced, because ain’t nobody got time for that nonsense—thankfully someone at The CW understood that if you’re going to base your entire series on such an absurd plot point, you should at least make the explanatory scene short enough that your audience can skip the whole thing with just one leisurely bathroom break. Now the whole cast of crazies is in play, including Rafael’s wife Petra Solano (Yael Grobglas), a character so incredible, her on-screen descriptor is “man-eater”—because everyone on Jane the Virgin is introduced by an all-knowing, fairly sarcastic and oft-opining off-screen narrator. Did I mention that this show has a lot going on?
Jane the virgin, who probably doesn’t really like that nickname, is obviously surprised when her pregnancy test results are positive. Her mother immediately gets on her knees and begins to pray when she realizes that her daughter’s concepción is of the inmaculada variety. Little does she know that Jane has actually been inseminated with the seed of Rafael, a young (old?) Justin Bieber with a party boy reputation and a substantial body of sexts available for Googling. Petra, on the other hand, is elated by Jane’s pregnancy, and plans to adopt the baby, thus bolstering her failing marriage, outlasting her pre-nup, and ensuring she’ll get a lofty divorce settlement when Rafael finally manages to leave her cheating ass. Oh yea, Petra is cheating on Rafael with his best friend, who ends up straight impaled on a fancy ice sculpture of a wizard at the end of episode two, thus allowing for the fantastic voice-over line: “On the bright side, Jane’s quinceañera was no longer the worst party she’d ever been to.” Well played, sassy narrator, well played.
(Also, Jane’s estranged father turns out to be a telenovela star named El Presidente, who occasionally winks at her from bus advertisements. Just in case you were wondering.)
For a show that’s predicated on a definitely pretty impossible medical scenario,Jane the Virgin is surprisingly smart. By initially introducing the concept of telenovela culture, the series allows itself to be taken as satire, even as it genuinely milks outlandish plot points and overblown romantic narratives. We know that girl-next-door Jane’s foray into the telenovela playbook is a deviation from the norm, and so we can feel just as sassy and sarcastic as our protagonist, rolling our eyes at every ludicrous turn—even as we swoon over Jane and Rafael’s mid-sonogram meet cute, or gasp at the dramatic murder by Merlin. By embracing its own parody potential, Jane the Virgin absolves itself of its most ridiculous elements, and absolves the viewer of feeling like an idiot for watching a show about a 21st century immaculate conception.
In addition to being better than all CW teen dramas ever, and better than a lot of its current TV competition, Jane the Virgin’s non-tokenizing take on a Hispanic family makes it even more exceptional. Of course, this is not the first American TV show to tackle a Hispanic character or clan—Ugly Betty and The George Lopez Show obviously deserve a shout out. But it’s notable that these characters don’t appear to be tacked on to denote diversity, or presented as caricatures for an extra laugh or two. Jane, along with her friends and family, are influenced by their ethnicity and their heritage in crucial ways, ways that the show neither over-emphasizes nor ignores.
The intelligence of the telenovela invocations re-emerges here; by casting the Villanueva family in contrast to the clans they watch on TV, we are constantly reminded that this is a real family, not a constructed ethnic entity or a telenovela fantasy. As Rodriguez noted, “For once, I was reading a script where they weren’t talking about my ethnicity. They weren’t putting a Puerto Rican flag on my shoulder. They weren’t putting a taco in my hand.”
For such an exceptional show, Jane the Virgin’s true strength might be its talent for de-exceptionalization. After all, a series that seeks to normalize virgin pregnancies has to have a penchant for making the unordinary seem positively mundane. The virtue of the Immaculate Conception plotline isn’t that this show pulls it off (because trust me, it really doesn’t)—it’s that, despite this outlandish premise, we actually believe every character on this show. Their circumstances might be ridiculous, but their personalities are more fully nuanced and relatable than those of any teen vampire or ANTM contestant.
Through gifted characterization, Jane the Virgin builds a fully realized protagonist—a young Hispanic woman who we can all empathize with. By making Jane an actual human, as opposed to a stereotype or the butt of a joke, the series begins to normalize the notion of a female, Hispanic lead on a mainstream television program—not to mention demystifying and de-stigmatizing voluntary abstinence. But the de-exceptionalization doesn’t stop there!
In addition to demanding that true diversity be presented as the standard, Jane the Virgin also normalizes virginity, single motherhood, and homosexuality. Sure, every part of this show is overblown and, in its own way, absurd, but by presenting every plot point as exceptional, we begin to forget that not every show features hot lesbian make outs, or a teen mom success story. Between the gay sex, the lack of medical accuracy, and the bevy of diverse, relatable, almost-achievably attractive characters, its feels like The CW has taken a much needed vacation to Shondaland—and we’re not complaining.

Fuente/Fonte: http://www.thedailybeast.com/articles/2014/10/28/jane-the-virgin-is-the-cw-s-best-show-ever.html

quinta-feira, 23 de outubro de 2014

Barston - Detrás de Cámaras Video Perdón (dirigido por Jaime Camil)


JAIME CAMIL: LA INCLUSIÓN LATINA EN LAS SERIES

jaime camil
Con 21 años de carrera, Jaime Camil se ha destacado en México por sus papeles en telenovelas, películas y obras de teatro. Entre ellas se encuentran “Mi destino eres tú”“La fea más bella”“Las tontas no van al cielo”“7 días”“Los árboles mueren de pie”“El diluvio que viene”, entre otras. Pero también triunfó en la música, grabando 9 discos, y está comenzando a dirigir.
A partir del año pasado, empezó a incursionarse en el mundo de las series de televisión norteamericanas, con su participación especial en “Devious Maids”, producida por Eva Longoria.
Actualmente, participa en la serie “Jane the Virgin”, en la cual interpreta al personaje de Rogelio de la Vega, un actor de telenovela muy famoso y padre de Jane, una chica virgen que queda embarazada, debido a que la inseminaron artificialmente por accidente.
Revista Toma 5 tuvo la oportunidad de hablar con Jaime Camil acerca de su personaje en “Jane the Virgin”, las expectativas frente al estreno de la serie y el papel que cumplen los latinos en la televisión norteamericana.
- ¿Qué es lo que más le atrajo del guion de “Jane the Virgin”?
- El guion es maravilloso! Tiene mucha luz y creatividad. Jennie Urman es una escritora muy talentosa que sabe darle vuelta a las historias de manera magistral, por lo tanto el guion te sorprende siempre en cada escena.
- ¿Qué nos puede contar acerca de su personaje en la serie norteamericana?
- Tiene una relación muy peculiar con JANE, el personaje de Gina Rodriguez. Es el Papá de JANE y, como nunca ha aprendido a ser Padre, la forma en la que se tratará de acercar a JANE generará muchas situaciones muy simpáticas!
- ¿Considera que su preparación como actor y su experiencia en telenovelas lo ayudaron a interpretar este papel? ¿Cómo se preparó para ello?
– Pues creo que mientras más años llevas en este negocio adquieres mayor experiencia y te desenvuelves mejor.
- ¿Cuáles son sus expectativas frente al estreno de “Jane the Virgin”?
- Pues más allá de que la crítica especializada ha sido muy generosa con la serie y ciertamente existe una buena expectativa, nosotros simplemente nos presentamos en los estudios todos los días a trabajar con toda la pasión y profesionalismo. Tenemos la fortuna de trabajar con grandes actores que además son maravillosos seres humanos. También el crew, producción y ejecutivos de la cadena The CW son unas excelentes personas. Creo que esta gran camaradería y energía positiva que hay entre todos nosotros se va a proyectar y transmitir en la pantalla.
- ¿Considera que la comunidad latina se encuentra en crecimiento en el mundo televisivo en Estados Unidos? ¿O todavía falta despojar de ciertos estereotipos a los personajes latinos?
- Desde luego! Cada vez hay más oportunidades para los Latinos de verdad, los que tenemos la fortuna de ser seguidos y queridos por los más de 50 millones de Latinos que viven en este País y que ven las cadenas Latinas como Univisión. Lo que me gusta mucho de JANE THE VIRGIN es que se presenta una familia de herencia Latina de clase media sin necesidad de ridiculizarlos o caricaturizarlos, simplemente son Latinos y punto! No tienen su casa decorada con piñatas. La familia de JANE se presenta de manera muy digna, eso es un gran logro.
- ¿Desearía dedicarse completamente a proyectos de Hollywood o disfruta también de realizar telenovelas? ¿Por qué?
– Disfruto estar en donde se me dé la bendición de tener trabajo.
- Otro de sus proyectos fue la dirección de un video musical, ¿tiene el deseo de dedicarse también a dirigir?
- Pues técnicamente ya estoy dedicándome a Dirigir! ;-) La Dirección es algo que definitivamente disfruto mucho y no lo voy a dejar.
Trailer de “Jane the Virgin”:


http://www.revistatoma5.com.ar/entrevistas/jaime-camil-la-inclusion-latina-en-las-series/

Foto 23/10/2014










quarta-feira, 22 de outubro de 2014

Retirement: a time to learn Chinese, get a degree and fall in love

Pensioners’ bucket lists of retirement goals reveal long-term thinking and a spot of sky-diving, as Dame Judi Dench reveals she learns poetry every day

Dame Judi Dench: learning poetry every day Photo: Christopher Pledger
It was once seen as a time to settle down and take life more easily, but a new study of how pensioners plan to spend their retirement shows how many now see it as a second youth.
When thousands of over 65s were asked to compile a so-called bucket list of goals they hoped to achieve in life, plans to travel the world were - perhaps unsurprisingly - the most popular option, while thrill-seekers detailed hopes of going sky-diving and mountaineering or flying a Spitfire.
But the bulk of responses involved much longer-term plans for the future, vividly illustrating how growing numbers of older people view retirement. The survey was carried out by YouGov for Centra Pulse, the maker of devices such as sensors and alarms for older people.
Those who took part spoke of plans to fall in love, go to university, learn a new language or a skill such as swimming or perfect a lifelong skill in painting, gardening or golf.
Others spoke of substantial investments of time and money with goals such as writing a best-selling novel, buying a house or emigrating.

Sir Tony Robinson, the actor, joked that he dreamt of becoming an internationally renowned professional gambler.
Almost a third of those polled singled out a dream to tour the world while smaller numbers listed specific travel plans including taking a road trip across America, seeing the northern lights or travelling on the Orient Express.
The second most widely stated preference was simply to see one’s family “settled”, just ahead of living to the age of 100.
Wendy Darling, managing director of Centra Pulse says: “Today’s over-65s have a set of ambitions that would put most twenty-somethings to shame. It’s so important that they are given access to the right support which will help them achieve their dreams.
“Despite this impressive list of ambitions, we found that 40 per cent of over-65s are still worried about life getting more difficult as they grow older”.
http://www.telegraph.co.uk/health/elderhealth/11172676/Retirement-a-time-to-learn-Chinese-get-a-degree-and-fall-in-love.html

Séries The Flash e Jane The Virgin garantem temporadas completas

Após a exibição de apenas dois capítulos, o canal americano CW encomendou novos episódios das séries estreantes “The Flash” e “Jane The Virgin”, garantindo a exibição das temporadas completas das duas atrações. A informação é do site Deadline.

Criada por Greg Berlanti e Andrew Kreisberg (ambos de “Arrow”), em parceria com o escritor de quadrinhos Geoff Johns (diretor da DC Entertainment), “The Flash” adapta os quadrinhos do super-herói da editora DC Comics. A trama acompanha o técnico forense Barry Allen (Grant Gustin, da série “Glee”), que após ser atingido por um raio e ficar em coma descobre ter adquirido supervelocidade. A série bateu recordes de audiência com seu primeiro episódio, atingindo um total de 6,1 milhões de telespectadores (sendo 4,5 milhões ao vivo), a maior audiência de um episódio de estreia da história do canal CW.

Adaptação da novela venezuelana “Joana, a Virgem”, “Jane The Virgin” conta a história de uma garota trabalhadora e religiosa (Gina Rodriguez, de “Filly Brown”) que se esforça em permanecer virgem, mas acaba inseminada artificialmente por acidente. Assim como “The Flash”, a série tem sido bastante elogiada pela crítica.

“Nós tivemos um início de temporada fantástico esse ano, com ‘The Flash’ sendo lançado como a série mais assistida em sua estreia, e ‘Jane the Virgin’ reconhecida por críticos de todo o país como o melhor programa”, afirmou Mark Pedowitz, presidente da CW. “Ao longo das últimas três temporadas, nós fizemos a nossa missão de crescer e aumentar a nossa audiência, e continuar aumentando a qualidade e o impacto dos nossos programas, e ‘The Flash’ e ‘Jane’ excederam as nossas expectativas”.

“The Flash” e “Jane The Virgin” entram atualmente em sua terceira semana de exibição no canal americano CW.

http://pipocamoderna.virgula.uol.com.br/series-the-flash-e-jane-the-virgin-garantem-temporadas-completas/338737

Jaime Camil feliz con su participación en la cinta Elsa & Fred

Foto: Vera Producciones.
Jaime Camil tendrá una participación especial en la cinta Elsa & Fred, adaptación en inglés de la producción hispanoargentina del mismo nombre de 2005.
Jaime Camil Elsa & Fred
Vera Producciones.
Jaime Camil durante la grabación de la cinta Elsa & Fred.
RELACIOANDOS: Jaime Camil feliz por formar parte del elenco de Jane the Virgin (CW)

El reconocido director Michael Radford (Il Postino) llamó a Camil para ofrecerle un pequeño papel. “Le daba un poco de vergüenza ofrecerme el papel del mesero en la icónica escena de cuando Elsa y Fred se van del restaurant sin pagar la cuenta”, dijo el actor mexicano, quien ahora participa en la exitosa serie Jane The Virgin (CW). “Sin dudarlo le respondí: ‘Michael, no hay papeles pequeños en cine, mucho menos en una película dirigida por ti y actuando junto a Shirley MacLaine y Christopher Plummer’”.
FOTOS: Famosos en las redes

La película narra la historia de dos personas de la tercera edad (MacLaine y Plummer), quienes descubren que nunca es tarde para volver a amar y hacer realidad sus sueños. “El ambiente en el set fue maravilloso”, cuenta Camil. “Cuando conocí a Shirley MacLaine me dijo: ‘Me dicen que tú eres un actor muy reconocido en América Latina, gracias por estar aquí’".
Jaime Camil Elsa & Fred
Vera Producciones.
Jaime Camil durante las grabaciones de la cinta Elsa & Fred.


Tan buena química tuvieron que Camil hasta le mostró cómo hacía la voz de Eva, el papel por el que se disfrazaba de mujer en la telenovela Por ella soy Eva. “Le encantó. Después de ese momento, cada vez que me veía me decía: ‘Jaime, haz la voz de Eva’", narra orgulloso Camil.  “Desde luego siempre la complacía. Fue un verdadero honor y una experiencia inolvidable haber compartido el mismo set y la misma escena con dos pilares del cine mundial”.

Elsa & Fred se estrenará el próximo 30 de octubre en México y el 7 de noviembre en Estados Unidos.


http://m.peopleenespanol.com/Elsa-Fred-jaime-camil-pelicula-shirley-maclaine-christopher-plummer